Energetyka

Szybka transmisja danych w suwnicach RTG z systemem d-rover od igus

By  | 

10 Gb/s za jednym naciśnięciem przycisku: system d-rover umożliwia szybką transmisję danych w suwnicach RTG.

System igus łączy się z suwnicami pozwalając na bezpieczną transmisję danych o dużych prędkościach.

Suwnice bramowe na kołach ogumionych są nieodzownym elementem instalacji portowych na całym świecie. Dzięki systemowi d-rover firmy igus, specjalizującej się w tworzywach sztucznych w ruchu tzw. motion plastics, można zapewnić szybką i bezpieczną cyfrową łączność z suwnicami RTG – i to przy drogach przesuwu wynoszących ponad 800 metrów.

Przeładunek kontenerów jest ważnym elementem logistyki w ogólnoświatowym handlu, zarówno w portach europejskich, jak i azjatyckich. Znajdują tu zastosowanie suwnice bramowe na kołach ogumionych, tzw. RTG (ang. rubber tyred gantry cranes), przy użyciu których można przenosić kontenery oraz ustawiać je obok siebie oraz na sobie. Coraz więcej suwnic RTG jest napędzanych nie silnikami wysokoprężnymi lecz wyłącznie energią elektryczną, co sprawia, że są połączone z systemami przesyłania energii i/lub danych. Z myślą o bezpiecznej transmisji danych, pozwalającej np. na przesyłanie obrazu z kamer HD umieszczonych na suwnicach RTG, firma igus opracowała system d-rover. Za pośrednictwem teleskopowego ramienia system ten szybko łączy się z suwnicą i umożliwia stałą transmisję danych z dużą przepustowością. Dzięki przewodom światłowodowym chainflex można zapewnić wysoką prędkość przesyłania danych, maksymalnie 10 Gb/s, przy drogach przesuwu ponad 800 metrów. Co więcej, system nie powoduje żadnych ograniczeń prędkości suwnicy RTG.

System e-rover do przesyłania energii do suwnic RTG

Oprócz systemu d-rover, firma igus GmbH oferuje też system e-rover umożliwiający doprowadzenie zasilania elektrycznego do suwnic, a tym samym pozwalający na obniżenie kosztów energii oraz emisji zanieczyszczeń. Gdy tylko suwnica RTG zostanie podłączona do systemu e-prowadnika, przestaje być napędzana przez silnik wysokoprężny. Do zasilania są stosowane przewody o przekroju 180 mm² na każdą fazę. Podłączanie do e-prowadnika odbywa się przy użyciu teleskopowego ramienia, które jest zamontowane w suwnicy RTG. Takie rozwiązanie ma dwie zalety. Po pierwsze umożliwia automatyczne podłączanie i pozwala na jednoczesne przesuwanie e-prowadnika, w którym są poprowadzone wszystkie przewody, wraz z suwnicą RTG. Dzięki temu zostaje zagwarantowane doprowadzenie energii oraz przesyłanie danych. Ponadto, system ten kompensuje nierówności poziome i pionowe oraz przesunięcia na drodze przesuwu.

Film z prezentacją systemu d-rover: https://youtu.be/_XhUu_FZuDI

(Źródło: igus GmbH)


KONTAKT Z PRASĄ w igus Polska:
Marek Wzorek
Dyrektor Zarządzający

igus Sp. z o.o.
ul. Działkowa 121C
02-234 Warszawa
Tel.: 22 863 57 70
Faks: 22 863 61 69
info@igus.pl
www.igus.pl

PRESS CONTACT in igus GmbH:
Oliver Cyrus
Head of PR & Advertising

igus GmbH
Spicher Str. 1a
D-51147 Köln
Tlf.. +49 (0) 22 03 / 96 49 – 459
Fax +49 (0) 22 03 / 96 49 – 631
ocyrus@igus.de
www.igus.de


INFORMACJA O IGUS:
Firma igus jest światowym liderem w produkcji systemów prowadzenia przewodów i polimerowych łożysk ślizgowych. To rodzinne przedsiębiorstwo z siedzibą w Kolonii ma swoje oddziały w 35 krajach i zatrudnia około 2 950 pracowników na całym świecie. W 2015 roku firma igus wygenerowała obroty rzędu 552 milionów Euro. igus ma największe w swojej branży laboratoria badań i fabryki, dzięki czemu może w bardzo krótkim czasie zaoferować klientom innowacyjne i dostosowane do ich potrzeb produkty i rozwiązania.

Terminy „igus”, „chainflex”, „CFRIP”, „conprotect”, „CTD”, „drylin”, „dry-tech”, „dryspin”, „easy chain”, „e-chain”, „e-chain systems”, „e-ketten”, „e-kettensysteme”, „e-skin”, „energy chain”, „energy chain systems”, „flizz”, „iglide”, „iglidur”, „igubal”, „invis”, „manus”, „motion plastics”, „pikchain”, „readychain”, „readycable”, „speedigus”, „triflex”, „twisterchain”, „plastics for longer life”, „robolink”, „xiros”, „xirodur” ora „vector” są chronione przepisami dotyczącymi znaków towarowych w Republice Federalnej Niemiec i na całym świecie, w stosownych przypadkach.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *