Diagnostyka

Szybsza diagnostyka urządzeń dzięki FactoryTalk TeamONE od Rockwell Automation

By  | 

Szybsza diagnostyka urządzeń i bezkonfliktowa współpraca dzięki aplikacji FactoryTalk TeamONE od Rockwell Automation. Aplikacja umożliwia bezkonfliktową pracę w firmach przemysłowych i podnosi wydajność pracowników.

Gdy w produkcji pojawiają się przestoje, nie ma czasu na długotrwałe ustalenia. Obecnie w wielu zakładach przemysłowych pracownicy hali produkcyjnej muszą radzić sobie z przestojami, łącząc się z serwerem, co chwila zmieniając urządzenia i źródła danych, przełączając się pomiędzy portalami informacyjnymi i poszukując kompetentnych w danej dziedzinie kolegów. Czas potrzebny na rozwiązanie problemu wzrasta wielokrotnie, jeżeli pracownikom brak narzędzi do wizualizacji i współpracy czy systemów informatycznych błyskawicznie dostępnych z wybranego urządzenia.

Rockwell Automation wprowadza nową aplikację – FactoryTalk TeamONE na smartfony z systemem iOS oraz Android. Jako część wdrożonej w firmie, rozszerzonej strategii rozwiązań informatycznych, która pomaga podejmować lepsze decyzje w każdym dziale przedsiębiorstwa, aplikacja płynnie łączy się z technologią implementowaną przez producentów w procesie cyfryzacji. Aplikacja zwiększa wydajność zespołu dzięki oferowanym możliwościom współpracy i dzielenia się wiedzą, podglądu diagnostyki produkcji w czasie rzeczywistym, ingerencji w alarmy maszyn i rozwiązywania problemów dotyczących urządzeń. Zespoły korzystające z aplikacji FactoryTalk TeamONE były w stanie ograniczyć średni czas naprawy (ang. mean time to repair – MTTR).

Niemal natychmiastowy dostęp do danych dotyczących zdarzenia i urządzenia pozwala inżynierom, informatykom i pracownikom na hali fabrycznej pracować jako zespół w celu szybkiego rozwiązania problemów. Na swoich smartfonach pracownicy mogą wybierać różnorodne moduły aplikacji FactoryTalk TeamONE, pozwalające na wyświetlanie informacji wprost na danym urządzeniu, np. na napędzie PowerFlex, lub przeglądanie wysokiej jakości informacji o stanie dowolnego urządzenia EtherNet/IP. Informacje te można udostępniać innym zaufanym członkom zespołu w ramach modułów aplikacji do współpracy i rozwiązywania problemów. Po rozwiązaniu problemów można oznaczyć wnioski, a następnie je zapisać i odszukać przy kolejnej awarii.

„Firmy przemysłowe zwykle inwestują duży kapitał i spędzają lata na wdrażaniu nowych technologii prezentowania danych na urządzeniach, zanim w ogóle zacznie im się to opłacać dzięki uzyskanej wydajności” – mówi Krzysztof Szulc, Commercial Engineer w firmie Rockwell Automation. „Aplikacja FactoryTalk TeamONE wprowadza nowy, bezkonfliktowy paradygmat, w którym zespoły mogą pobrać aplikację, utworzyć grupę i wykorzystywać swoją wiedzę w połączeniu z danymi urządzenia, aby napędzać wzrost wydajności. Aby korzystać z modułów, aplikacja nie wymaga instalowania serwerów, posiadania infrastruktury, takiej jak serwery OPC, ani podłączania zautomatyzowanych zasobów lub urządzeń do chmury”.

Aplikacja FactoryTalk TeamONE to inteligentny węzeł. Zamiast działać jako klient łączący się z serwerem, moduły aplikacji na urządzeniach komunikują się bezpośrednio z urządzeniami w sieci, aby prowadzić podgląd danych w czasie rzeczywistym. Gdy możliwy jest bezpieczny dostęp do chmury, moduły synchronizują się z urządzeniami innych zaufanych członków zespołu.

Pierwsze wydanie pod nazwą FactoryTalk TeamONE Free Edition (wydanie bezpłatne) jest już dostępne i zawiera osiem modułów: Incident, Device Health, Teamboard, Knowledgebase, Connect, Pinboard i Chat, Connect i Trend. Można je pobrać ze sklepów Google Play i Apple. Od roku 2017 wydanie FactoryTalk TeamONE Standard Edition (wydanie standardowe) jest oferowane na zasadzie rocznej.


O Rockwell Automation

Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK) to największa na świecie firma zajmująca się automatyką i informatyką przemysłową, która zwiększa produktywność swoich klientów oraz przyczynia się do zrównoważonego globalnego rozwoju. Główna siedziba firmy mieści się w Milwaukee (stan Wisconsin), Rockwell Automation zatrudnia około 22 000 pracowników obsługujących klientów w ponad 80 krajach.

Po więcej informacji skontaktuj się z zespołem ds. mediów firmy Rockwell Automation.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *