Logistyka produkcji

Rozwiązanie transportowe na miarę

By  | 

Coraz częściej modyfikuje się dziś produkowane seryjnie rozwiązania, by ściśle odpowiadały potrzebom przedsiębiorstw, które mają obsługiwać. Przykłady wdrożeń potwierdzają, że dzięki maszynom o modułowej konstrukcji oraz dodatkowemu wyposażeniu można wprowadzić wydajność procesów intralogistycznych na wyższy poziom.

W sytuacji, gdy przez Internet można kupić wszystko, łatwo porównując oferty w poszczególnych sklepach, ograniczanie kosztów realizacji zamówień ma kluczowe znaczenie. Wynikiem takiego stanu rzeczy jest postępująca konsolidacja magazynów celem osiągnięcia efektu skali oraz coraz większa akceptacja dla outsourcingu obsługi transportu i spedycji. Przykładem przedsiębiorstwa, które z powodzeniem zrestrukturyzowało procesy magazynowe, by przygotować się na wyzwania przyszłości, jest niemiecka firma Derby Cycle.

Konsolidacja dla poprawy wydajności

Firma Derby Cycle to największy producent rowerów w Niemczech i jeden z najważniejszych graczy tej branży na europejskim rynku. Od czasu włączenia w 2012 roku do grupy Pon, bardzo dynamicznie się rozwija i optymalizuje funkcjonowanie łańcucha dostaw, by być w stanie zaopatrywać dealerów swoich marek na całym świecie. Jednym z przejawów tego dążenia była centralizacja centrum dystrybucyjnego i powierzenie zarządzania zagadnieniami transportu i spedycji wyspecjalizowanemu podmiotowi: Hellmann Worldwide Logistics. Firma stworzyła koncepcję globalnego magazynu i realizuje jego bieżącą obsługę, w tym: frachty z importowanymi częściami, transport pomiędzy zakładami produkcyjnymi a centrum dystrybucyjnym oraz przewóz rowerów do dealerów w przeszło 60 krajach.

This slideshow requires JavaScript.

Wąskoalejkowa organizacja pracy

Globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle to magazyn wysokiego składowania będący w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Są one składowane w 48 rzędach 8-kondygnacyjnych regałów podzielonych 24 wąskimi alejkami. Ze względu na sposób pakowania rowerów, nie używa się tu konwencjonalnych palet. Podłużne, płaskie pudła z towarem są wsuwane na półki bezpośrednio z tworzonych na zamówienie platform, do których obsługi przystosowano funkcjonujące w magazynie wózki VNA.

Na prośbę i w procesie konsultacji z Hellmann Worldwide Logistics firma STILL wyprodukowała na potrzeby Derby Cycle osiem zindywidualizowanych wózków VNA serii MX-X przystosowanych do przewozu niestandardowych platform roboczych – relacjonuje Michał Stanisławski, dyrektor działu Advanced Applications STILL Polska. – Konstrukcja ich wideł jest zoptymalizowana pod kątem transportu platform, na których znajdują się opakowania z rowerami oraz operator obsługujący rozładunek i kompletację. Wzbogacono je o specjalną blokadę zapewniającą stabilność i bezpieczną pracę. Pojazdy zaprogramowano tak, że nie można rozpocząć jazdy gdy nie jest ona załączona. Co więcej, zastosowano system automatycznej jazdy w oparciu o wskazania nitki indukcyjnej. Dzięki niemu wózki są w stanie samodzielnie nawigować między regałami – tak, by operator mógł bez przeszkód pracować z platformy, a nie z kabiny – tłumaczy Stanisławski. Po ukończeniu kompletacji w oparciu o półautomatyczne wózki modułowe VNA, ładunki są przewożone na ciężarówki z pomocą wydajnych czołowych wózków elektrycznych serii RX 20.

Gotowi do dalszej optymalizacji

Wszystkie działające w magazynie centralnym wózki zintegrowano z systemem zarządzania flotą, rejestrującym czas pracy poszczególnych pojazdów. Generowane automatycznie raporty pozwalają na bieżącą analizę obłożenia maszyn i wyrównywanie różnić pomiędzy nimi przez odpowiednie przydziały zadań.
W długofalowej perspektywie rozciąga  to cykl życia floty i może w przyszłości pozwolić na zmniejszenie liczby wózków koniecznych do obsługi procesów transportu wewnętrznego.

Stworzona na miarę potrzeb koncepcja magazynu zapewnia dobry wgląd w bieżącą sytuację, zwiększa elastyczność procesów, pozwala oszczędzać przestrzeń magazynową, czas i pieniądze w centrum dystrybucyjnym Derby Cycle – mówi Andreas Bothe, menadżer oddziału Hellmann Worldwide Logistics. – Wózki MX-X z systemem nawigacji Optispeed 4.0 zwiększają bezpieczeństwo i efektywność kompletacji w wąskich alejkach, a program STILL FleetManager 4.x daje pełną przejrzystość danych na temat eksploatacji całej floty wózków – podsumowuje.


Kontakt dla mediów:

Wojciech Podsiadły 
PR Manager
More&More Marketing
mob.571.246.669
e-mail: wojciech@getmorepr.pl

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *