Nowości produktowe

Szybkie ładowanie akumulatorów i magazynowanie energii

By  | 

Opracowany przez firmę Delta system szybkiego ładowania akumulatorów i magazynowania energii wspiera stacje ładowania EV firmy Greenway w Bratysławie.

Delta, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do zarządzania energią elektryczną zasilaniem i ciepłem, ogłosiła dzisiaj, że technologia szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych (EV) oraz akumulatorowy system gromadzenia energii BESS (Battery Energy Storage System), wspierają stacje ładowania Greenway GridBooster w Bratysławie, na Słowacji. Ta innowacyjna infrastruktura obejmuje dwie stacje szybkiego ładowania (z których jedną jest Delta Fast EV Charger) o mocy wynoszącej obecnie 50 kW, i możliwości skalowania w zakresie do 150 kW oraz system BESS efektywnie zarządzający wpływem na sieć energetyczną o mocy do 60 kW, który zapewnia zmagazynowanie 52 kW energii.

Dużą sprawność systemu zapewnia oprogramowanie DEEMS (Delta Efficient Energy Management Software), nadzorujące dostępną moc sieci oraz komunikujące się z BESS i stacjami szybkiego ładowania.

Dużą sprawność systemu zapewnia oprogramowanie DEEMS (Delta Efficient Energy Management Software), nadzorujące dostępną moc sieci oraz komunikujące się z BESS i stacjami szybkiego ładowania.

Zaprojektowany system został zainstalowany w Centrum handlowym Avion Centrum handlowym Avion w Bratysławie na jeszcze w tym roku. Kluczem do sukcesu projektu jest wyjątkowa modułowość technologii Fast Charger firmy Delta. Jeśli operator stacji EV chce przejść z ładowania szybkiego do bardzo szybkiego, proste wprowadzenie dodatkowych modułów pozwala na jej rozbudowę z 50 do 150 kW DC w krokach co 10 kW , czyniąc ją jedną z największych stacji ładowania DC dostępnych na rynku.

Konwencjonalne stacje szybkiego ładowania pobierają energię bezpośrednio z sieci energetycznej. Jednak nowy system pobiera energię z BESS, sieci lub obu jednocześnie. Co więcej, baterie mogą być ładowane z sieci, gdy ceny energii elektrycznej są niskie (na przykład w nocy) lub z lokalnego źródła energii odnawialnej, takiego jak panele słoneczne. DEEMS monitoruje energię z sieci i w razie potrzeby pobiera ją również z BESS. Ponadto, za pomocą oprogramowania do zdalnego sterowania i konfiguracji można monitorować działanie stacji ładowania w trybie 24-godzinnym. Dostępna komunikacja to zarówno przewodowa, jak i bezprzewodowa (Ethernet, 3G, GPRS), a lokalne i zdalne uwierzytelnianie oraz fakturowanie stanowią dodatkowy potencjał rozwiązania. Cały system opiera się na otwartej architekturze, bez żadnych zastrzeżonych struktur.

Co ważniejsze, technologia zastosowana w stacji DC firmy Delta może zapewnić energię do ładowania maksymalnie czterech pojazdów EV jednocześnie (maksymalnie dwa mogą być jednocześnie ładowane w trybie DC oraz dwa w trybie AC), znacznie redukując całkowity koszt inwestycji oraz czas oczekiwania użytkowników w kolejce i wymagania dotyczące niezbędnej przestrzeni. Gdy tylko jeden pojazd jest ładowany prądem stałym, zabiera całą dostępną moc. Jednak po podłączeniu dodatkowych pojazdów elektrycznych, moc ładowarki jest automatycznie i dynamicznie rozdzielana na wszystkie ładowane pojazdy.. System, skonfigurowany do pracy z mocą wyjściową 150 kW, Pozwala użytkownikom na ładowanie do zasięgu 100 km w zaledwie 10 minut. Ten w pełni certyfikowany produkt został już z powodzeniem wdrożony w wielu lokalizacjach w Europie, w tym w Polsce, Szwajcarii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Niemczech, Słowacji i Finlandii, wykazując dużą niezawodność w bardzo różnych warunkach klimatycznych. Urządzenie jest wyposażone w przyciski i wyświetlacz, zaprojektowane do pracy we wszystkich warunkach pogodowych.

Delta Charger jest także jedynym produktem tego typu, oferującym opcjonalny zakres napięcia wyjściowego do 1000 VDC W rezultacie urządzenie może pracować w dwóch zakresach napięcia stałego: 170-550 i 340-1000 VDC. W zależności od pojazdu, który ma być ładowany, właściwy zakres napięcia jest ustawiany automatycznie.

Upowszechnienie pojazdów elektrycznych (EV) pociągnie za sobą duży rozwój infrastruktury, w szczególności stacji ładowania, co z kolei wymaga przyjęcia strategii dla infrastruktury EV w miastach na całym świecie. Wiele dużych miast zamierza obecnie rozszerzyć dostęp do stacji ładowania w miejscu zamieszkania i pracy, zmodernizować publiczną sieć stacji oraz zintegrować infrastrukturę EV z kluczowymi procesami miejskimi.

Potencjał tej technologii dotyczy nie tylko lepszego lokalnego zarządzania energią, ale także wytwarzania i przechowywania energii odnawialnej przez tak zwanych „prosumentów” – tych, którzy wytwarzają i konsumują własną energię. Gdy podobne systemy zostaną szerzej wdrożone na większą skalę, będą w stanie zapewnić elastyczną pojemność dla całej sieci energetycznej. Koncepcja „smart grid” stabilizowałaby sieć, wspierała integrację większej liczby źródeł odnawialnych w systemie energetycznym oraz potencjalnie umożliwiała społeczeństwu zmianę obecnego systemu, w którym duże, scentralizowane przedsiębiorstwo energetyczne wytwarza energię elektryczną i sprzedaje ją konsumentom.

Kolejnymi zaletami technologii, wprowadzonej przez Greenway w rozwoju GridBooster, jest brak konieczności obsługi oraz niski poziom hałasu podczas ładowania.

Prezes i dyrektor generalny Delta EMEA, Jackie Chang, dodaje: „Wierzymy w technologię i współpracę, a naszym celem jest dostarczanie innowacyjnych, czystych i energooszczędnych rozwiązań dzięki bliskiej współpracy z naszymi klientami i partnerami. Poprzez swoją zróżnicowaną i wysoce wydajną, nteligentną infrastrukturę energetyczną, Delta wspiera wdrożenie przez Greenway Systemów zintegrowanych z magazynowaniem energii dla pojazdów elektrycznych na Słowacji.”

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z systemu / rozwiązania zaoferowanego przez Delta Electronics”, powiedział Peter Badik, współzałożyciel i partner zarządzający GreenWay. „Ich technologia jest bezkonkurencyjna i najnowocześniejsza, a my jesteśmy pewni jej wdrożenia dla naszych użytkowników. Ciągłe wsparcie ze strony zespołu technicznego Delta było również doskonałe. Ściśle współpracowali z naszymi technikami na etapach konfiguracji, testowania i wdrożenia. Obecnie system GridBooster jest już uruchomiony, działa niezawodnie i skutecznie obsługuje kierowców pojazdów EV w Avion w Bratysławie. Jesteśmy zdecydowani na dalszą współpracę z Deltą.”

Podsumowując, Delta Fast Charger to modułowy i przyszłościowy system, który można łatwo zaktualizować w miarę zmieniających się wymagań, minimalizując całkowity koszt eksploatacji (TCO) w nadchodzących latach. W połączeniu z minimalnym wysiłkiem instalacyjnym w porównaniu z innymi dostępnymi systemami, wszechstronnością w projektowaniu stacji i łatwością obsługi, Fast Charger wyznacza punkt odniesienia dla przyszłości stacji ładowania pojazdów EV.


Communications Manager
Delta EMEA
Tsai Yalin
Phone : +31 (0) 20 800 39 56
yalin.tsai@deltaww.com


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *