Bezpieczeństwo i ochrona środowiska

Partnerstwo Siemens i Salesforce na rzecz przyszłych działań w zakresie bezpiecznych miejsc pracy – „Bezdotykowe biuro”

By  | 

Współpraca obu firm będzie wspierać bezpieczny powrót przedsiębiorstw do biur i budować inteligentne, zintegrowane miejsca pracy.

Wspólne rozwiązania, zbudowane w oparciu o technologię Siemens i Salesforce, obejmują „biuro bezdotykowe” i zaawansowane funkcje planowania kontaktów.

Salesforce (NYSE: CRM) i Siemens ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu opracowania nowego pakietu technologii dla miejsc pracy, który będzie wspierał przedsiębiorstwa na całym świecie w bezpiecznym, ponownym otwieraniu. Partnerstwo obejmuje serwis Work.com zbudowany przez Salesforce oraz rozwiązania Inteligentnej Infrastruktury firmy Siemens, w tym Comfy oraz Enlighted.

Kluczowe rozwiązania obejmują „bezdotykowe biuro” z mobilnymi kartami wstępu do budynku i wind oraz system bezpiecznego zarządzania miejscem pracy, który pozwala pracownikom na rezerwowanie sal konferencyjnych i biurek za pomocą aplikacji Comfy, która wysyła w czasie rzeczywistym powiadomienia o przekroczeniu bezpiecznej liczby uczestników w pomieszczeniu. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu danych o zajętości przestrzeni dostarczanych przez Enlighted i gromadzonych w ramach Comfy, w tym dotyczących obecności pracowników oraz rezerwacji biur i pomieszczeń, firmy będą mogły usprawnić proces śledzenia wzajemnych kontaktów w Work.com. Pozwoli to na szybsze i dokładniejsze reagowanie w sytuacjach awaryjnych. Śledzenie kontaktów będzie rozwiązaniem typu opt-in, zapewniającym poszanowanie prywatności użytkowników.

Połączenie najlepszej w swojej klasie technologii IoT firmy Siemens z rozwiązaniami Salesforce Work.com umożliwi klientom podejmowanie decyzji w oparciu o dane w czasie rzeczywistym i stworzy elastyczne ramy dla przyszłych działań w miejscu pracy. Firmy Siemens i Salesforce jako pierwsze wdrożą nowe rozwiązania we własnych biurach, w tym w siedzibie głównej Siemens Smart Infrastructure w Zug w Szwajcarii oraz Salesforce Tower w San Francisco.

„Bezpieczny powrót ludzi do miejsc pracy jest globalnym wyzwaniem, dlatego ważne jest, aby firmy chroniły swoich pracowników, w celu budowania zaufania i pewności siebie”, powiedział Roland Busch, zastępca dyrektora generalnego i członek zarządu Siemens AG. „Wspólnie z Salesforce możemy szybko wspierać przedsiębiorstwa na całym świecie we wdrażaniu technologii, która pomaga pracownikom w powrocie do biura, jednocześnie kładąc podwaliny pod długoterminową cyfrową transformację w miejscach pracy”.

„Organizacje na całym świecie zaczynają na nowo wyobrażać sobie przyszłe środowisko pracy, stawiając zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników w centrum cyfrowych przemian”, powiedział Alex Dayon, prezes i dyrektor ds. strategii, Salesforce. „Łącząc rozwiązania Siemens w zakresie inteligentnej infrastruktury z witryną Salesforce Work.com, dajemy firmom narzędzia do szybkiego podejmowania inteligentnych, opartych na danych decyzji, dzięki którym miejsca pracy będzie można bezpiecznie ponownie otworzyć”.

Dane gromadzone są z częstotliwością co sekundę przez podłączone do chmury inteligentne czujniki. Platforma IoT tworzy „systemy sensoryczne” w całym budynku, zapewniając wgląd i analizę sposobu użytkowania budynku oraz w czasie rzeczywistym informując o zakresie wykorzystania przestrzeni oraz lokalizacji ludzi oraz zasobów. Rozwiązanie Comfy’s Safe Workplace Solution dostarcza aplikację skierowaną do pracowników, która umożliwia firmom informowanie użytkowników i zwiększanie ich produktywności, zapewniając jednocześnie bezpieczne i zgodne z lokalnymi przepisami miejsce pracy. Pracownicy mają możliwość przeglądania i rezerwowania biurek oraz salek konferencyjnych, a system dba o przestrzeganie wytycznych dotyczących odległości w czasie rzeczywistym, podaje informacje związane z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz umożliwia zamawianie usług takich jak dezynfekcja. Ponadto, Comfy Insights oferuje firmom tablicę analityczną, która dostarczy informacji na temat użytkowania biura, pozwalając na stworzenie strategii zarządzania miejscami pracy w przyszłości opartej na danych. Więcej informacji na temat Comfy i Return to Work można znaleźć na stronie: https://www.comfyapp.com/return-to-work-playbook/. Więcej informacji na temat Enlighted można znaleźć pod adresem: https://www.enlightedinc.com/.

Stworzona przez Salesforce platforma Work.com, zasilana przez technologię Customer 360, jest całkowicie nowym pakietem aplikacji i zasobów doradczych, które pomagają liderom biznesu i społeczności na całym świecie w bezpiecznym ponownym uruchomieniu. Główne rozwiązania Work.com – w tym Workplace Command Center, Contact Tracing, Emergency Response Management i Rapid Crisis Response – umożliwiają klientom podejmowanie decyzji opartych na danych, budowanie planów ciągłości biznesowej i zarządzania ryzykiem oraz skuteczną komunikację z interesariuszami na dużą skalę. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie www.work.com.


O Siemens AG
Siemens AG (Berlin i Monachium) to światowa potęga technologiczna, która od ponad 170 lat jest liderem w dziedzinie inżynierii, innowacji, jakości oraz niezawodności na arenie międzynarodowej. Firma działa na całym świecie, koncentrując się na obszarach inteligentnej infrastruktury budynków i rozproszonych systemów energetycznych oraz automatyzacji i cyfryzacji w przemyśle przetwórczym i wytwórczym. Poprzez oddzielnie zarządzane spółki Siemens Energy, globalny biznes energetyczny, oraz Siemens Mobility, wiodący dostawca inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności dla transportu kolejowego i drogowego, Siemens kształtuje systemy energetyczne dziś i jutro, jak również światowy rynek usług pasażerskich i towarowych. Dzięki większościowym udziałom w notowanych na giełdzie spółkach Siemens Healthineers AG i Siemens Gamesa Renewable Energy (w ramach Siemens Energy) jest również wiodącym na świecie dostawcą cyfrowych technologii i usług medycznych, a także przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla lądowej i morskiej energetyki wiatrowej. W roku podatkowym 2019, który zakończył się 30 września 2019 r., Siemens osiągnął przychody w wysokości 86,8 mld EUR i zysk netto w wysokości 5,6 mld EUR. Na koniec września 2019 r. firma zatrudniała około 385 000 pracowników na całym świecie. Dalsze informacje są dostępne pod adresem www.siemens.com.


O Salesforce
Salesforce jest światowym liderem w dziedzinie zarządzania relacjami z klientami (CRM), przybliżającym firmy do swoich klientów w erze cyfrowej. Założone w 1999 roku, Salesforce umożliwia firmom każdej wielkości i z każdej branży korzystanie z potężnych technologii – chmury obliczeniowej, telefonii komórkowej, społecznościowej, IoT, sztucznej inteligencji, głosu i blockchain – aby stworzyć 360° widok na swoich klientów. Więcej informacji na temat Salesforce (NYSE: CRM) można znaleźć na stronie: www.salesforce.com.

Wszelkie niepublikowane usługi lub funkcje, o których mowa w niniejszym komunikacie prasowym lub innych komunikatach prasowych, a także oświadczeniach publicznych, nie są obecnie dostępne i mogą nie zostać dostarczone na czas lub w ogóle. Klienci dokonujący zakupu aplikacji Salesforce powinni podejmować decyzje o zakupie w oparciu o funkcje, które są aktualnie dostępne. Salesforce ma siedzibę główną w San Francisco, biura w Europie i Azji, i prowadzi działalność na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych pod symbolem „CRM”. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.salesforce.com


Źródło zdjęcia: unsplash

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *