IT

Zoptymalizowany przepływ informacji zwiększa produktywność Syngineer łączy różne dziedziny inżynierii

By  | 

Dyscypliny techniczne muszą ze sobą współgrać w erze Industry 4.0. Ale jak można pokonać istniejące ograniczenia? Syngineer pozwala na wzajemną komunikację projektantów z działów inżynierii elektrycznej i mechanicznej. To oparte na chmurze obliczeniowej narzędzie zapewnia lepszą komunikację, a równocześnie optymalizuje współpracę interdyscyplinarną przy projektowaniu maszyn i systemów.

Dla wielu projektantów jednym z głównych wyzwań jest zdobywanie i przekazywanie informacji. Syngineer, innowacyjne oprogramowanie oparte na chmurze obliczeniowej, dostarczane przez firmy EPLAN i Cideon, pomaga sprostać temu wyzwaniu. Oprogramowanie to przyspiesza i ułatwia koordynowanie prac inżynieryjnych – zwłaszcza między inżynierią mechaniczną i elektryczną w powiązaniu z konfiguracją i programowaniem sterowników PLC. System zapewnia lepszą współpracę i wymianę informacji między departamentami. Dodatkowo, zmniejsza liczbę zadań wykonywanych ręcznie, które często występując w ostatniej chwili są szczególnie kosztowne.

Prosty system zapewniający większą przejrzystość
W Syngineer zastosowano podejście oparte na projektach. Aplikacja jest prosta:

„Łączność pomiędzy oprogramowaniem MCAD i EPLAN Electric P8 w Syngineer może być łatwo skonfigurowana i jest łatwa w zastosowaniu”, powiedział Max Lützel, Team Lead Consulting Syngineer. „Po krótkim przeszkoleniu, koledzy są w stanie na przykład dowiedzieć się, czy silnik w projekcie został zmieniony w późniejszym etapie procesu.”

Dzięki Syngineer, inżynierowie elektrycy uzyskują dodatkowy nawigator w znanym sobie środowisku roboczym, łączący ich z kolegami z działu inżynierii mechanicznej. Oba działy projektowe mogą wymieniać informacje inżynieryjne dwukierunkowo. Dzięki tej integracji, inżynierowie działu mechaniki i elektryki nadal pracują w swoich własnych systemach i koordynują postęp prac, na przykład za pomocą zintegrowanej funkcji czatu. Alternatywnie, mogą się też informować o wprowadzonych zmianach za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ustawienia można łatwo konfigurować za pomocą systemu zarządzania powiadomieniami.

Centralny przegląd statusu projektu
Syngineer nadaje etykietę aktualnemu statusowi przetwarzania zadania lub zgłoszenia. Kolejne zmiany w procesie projektowania i ich status są widoczne dla wszystkich pracowników zaangażowanych w projekt. System zapewnia też informacje o tym, którzy pracownicy wprowadzili zmiany. Menedżerowie projektów mają globalny przegląd zmian wykonywanych w projektach i mogą również wprowadzać wymagania klientów z poziomu centralnej lokalizacji. Oprogramowanie jest obecnie dostępne w języku niemieckim i angielskim, a w dalszej kolejności będą wprowadzane kolejne wersje językowe. Dostęp do aplikacji wspierany jest oczywiście za pośrednictwem przeglądarki internetowej, smartfona, tabletu lub notebooka – co jest niezbędne w obecnej erze globalizacji.

Skalowalny system
Ważną praktyczną zaletą technologii chmury obliczeniowej jest to, że zewnętrzni partnerzy, klienci i dostawcy mogą być również łatwo zintegrowani z procesem rozwoju. Kolejną zaletą rozwiązania chmurowego jest duża elastyczność i skalowalność w przypisaniu użytkowników. Firmy mogą zmieniać liczbę użytkowników w dowolnym momencie, zapewniając w razie potrzeby dostęp do innych działów, w tym produkcji, uruchamiania i utrzymania ruchu.

Podsumowanie
Syngineer zapewnia sprawną wymianę informacji, oszczędzając czas i podnosząc jakość produktu. Automatyczne tworzenie listy czujników/elementów wykonawczych za pomocą Syngineer daje jeszcze większy potencjał oszczędności. Firmy mogą zredukować czas pracy o 30%, nie wspominając o dodatkowej korzyści wynikającej z wyższej jakości dokumentacji.

Syngineer_ECAD.jpg: Syngineer dokumentuje status projektu – co pokazano tutaj na przykładzie projektu elektrycznego. Wszystkie informacje, pomiędzy branżą elektryczną i mechaniczną, mogą być wymieniane dwukierunkowo.

Syngineer_MCAD.jpg: Zmiany dokonane w środowisku inżynierii mechanicznej CAD są teraz przejrzyste i zrozumiałe dla inżynierów elektryków.


Eplan Software & Service
EPLAN Software & Service jest jednym z wiodących na świecie dostawców usług w zakresie rozwoju systemów CAx oraz konfiguracji i rozwiązań z zakresu mechatroniki, oferujący również klientom doradztwo w zakresie optymalizacji ich procesów inżynieryjnych. Dostarcza zarówno standaryzowane, jak i dostosowane do potrzeb klienta interfejsy do systemów ERP i PLM/PDM zapewniające spójność danych na etapie projektowania, przetwarzania zamówień i produkcji. Czynnikami zapewniającymi firmie sukces w zakresie inżynierii są spójna orientacja na potrzeby klienta, globalny system wsparcia technicznego oraz innowacyjność i doświadczenie w projektowaniu interfejsów. Jako dostawca globalny, EPLAN wspiera około 45.000 klientów z ponad 120.000 instalacji, oferując wysokiej jakości produkty pozwalające na maksymalne zwiększenie wydajności.

Firma EPLAN została założona w 1984 roku i wchodzi w skład grupy Friedhelm Loh. Friedhelm Loh Group prowadzi działalność w 18 zakładach produkcyjnych i 78 oddziałach międzynarodowych. Cała grupa zatrudnia ponad 11,500 osób i osiągnęła w 2015 roku przychody wynoszące około 2,2 miliarda euro. Po raz ósmy z rzędu została w 2016 roku uhonorowana tytułem “Top German Employer”. Dodatkowo, Friedhelm Loh Group uzyskał tytuł “Top vocational trainer” w badaniach prowadzonych przez Deutschland Test i Focus Money.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.eplan.de i www.friedhelm-loh-group.com.


www.eplan.pl

AB-MICRO Sp. z o.o.
ul. Grabowa 2
40-172 Katowice
Hangiel-Kozieł Dagmara
Phone : +48-32 721 60 03
Fax : +48-32 721 60 01
dagmara.hangiel@abmicro.pl

EPLAN Software & Service GmbH & Co. KG
An der alten Ziegelei 2
D-40789 Monheim
Tel.: +49 (0)2173 3964-0
Fax: +49 (0)2173 3964-25
info@eplan.de
www.eplan.de
Birgit Hagelschuer
Phone : +49 2173 3964-180
Hagelschuer.B@eplan.de


Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *