Wydarzenia

Firma NSK prezentuje innowacyjne rozwiązania na międzynarodowym kongresie VDI (Dritev – Drivetrain for Vehicles)

By  | 

W zgodzie z coraz szerszym wdrażaniem przez branżę motoryzacyjną technologii EV (pojazdów elektrycznych) i aktualnym trendem downsizingu (zmniejszania rozmiarów jednostek napędowych) firma NSK zaprezentuje na międzynarodowym kongresie Dritev 2019 w Bonn (Niemcy) w dniach 10-11 lipca kompaktowy system napędowy EV. Wyposażony w łożyska kulkowe poprzeczne innowacyjny system NSK jest przystosowany do pracy z wysokimi prędkościami w wydajnych elektrycznych układach napędowych.

Kongres Dritev, organizowany przez związek niemieckich inżynierów (VDI) Wissensforum, gromadzi światowych ekspertów z zakresu technologii układów napędowych dla pojazdów. Wydarzenie to ma obecnie większą wagę niż kiedykolwiek, ponieważ globalna branża mierzy się z wyzwaniami rynkowymi, takimi jak kontrola emisji CO2, gwałtowny wzrost wariantów jednostek napędowych oraz coraz większa ilość interwencji regulacyjnych wprowadzanych przez rządy. Wiele kwestii pozostaje nadal nierozwiązanych, dlatego firmy muszą wprowadzać zróżnicowane strategie prowadzące do wszechstronnej elektryfikacji układów napędowych, co stanowi najlepszy sposób przygotowania się na przyszłość.

Na wystawie zostaną pokazane efekty ostatnich prac działu badawczo-rozwojowego NSK, ze szczególnym uwzględnieniem zaawansowanych produktów i technologii EV, komponentów do elektryfikacji pojazdów oraz poprawy wydajności podzespołów układów napędowych. Przykładowo, pośród innych rozwiązań będzie prezentowany wspomniany wcześniej reduktor prędkości napędu jezdnego EV, który zapewnia zmniejszenia rozmiarów układu poprzez użycie połączonej konstrukcji reduktora i napędu wysokiej prędkości. W kategoriach fizycznych układ ten jest o 40% mniejszy niż standardowe systemy napędów jezdnych. Oferując przełożenie 4, system NSK o mocy 125 kW jest także znacznie cichszy podczas pracy.

NSK zaprezentuje także rozwiązania stanowiące kombinację bieżącej technologii i stale postępującej elektryfikacji. Będą to produkty wspierających zarówno standardowe rozwiązania, jak i projekty HEV (napęd hybrydowy) i EV (napęd elektryczny). Centralne miejsce pośród prezentacji wielu innych układów przeniesienia napędu zajmie częściowy przekrój systemu napędu jezdnego EV.

Oprócz łożysk kulkowych poprzecznych, obejmujących wersje szybkobieżne oraz izolowane elektrycznie, na wystawie będą prezentowane także łożyska igiełkowe, łożyska walcowe oraz łożyska stożkowe w wersjach do 6 generacji, z których wszystkie są wykorzystywane przez europejskich producentów samochodów OEM oraz ich kooperantów.

Więcej informacji o kongresie Dritev można znaleźć pod adresem www.vdi-wissensforum.de/en/dritev.

NSK zaprasza delegatów kongresu do odwiedzenia firmowego stoiska 115 na terenie World Conference Center.

Zdj. 1. System napędowy EV firmy NSK wykorzystuje szybkobieżne łożyska kulkowe poprzeczne


O NSK Europe
NSK Europe Ltd. jest europejskim oddziałem japońskiej firmy NSK produkującej łożyska z siedzibą w Tokio. Firma została założona w 1916 r. i zatrudnia obecnie około 31 tys. osób na całym świecie. Produkty i rozwiązania oferowane przez tego dostawcę dla firm przemysłowych i motoryzacyjnych można znaleźć wszędzie tam, gdzie wykorzystuje się elementy związane z ruchem. Oprócz prawie wszystkich typów łożysk tocznych, portfolio firmy obejmuje zespoły łożyskowe w obudowach, technologię liniową, łożyska piast kół, łożyska przekładni i silnika oraz układy kierownicze. Firma pragnie osiągnąć perfekcję we wszystkich swoich działaniach biznesowych. Jej celem jest bycie liderem w swojej branży pod względem jakości, do czego dąży poprzez ciągły proces doskonalenia, rozwoju optymalnego produktu, optymalizację procesów produkcyjnych i proklienckie nastawienie procesów obsługi.
www.nskeurope.pl


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *