Bezpieczeństwo i ochrona środowiska

Jak dzięki założeniom filozofii kaizen osiągnąć przewagę nad konkurencją?

By  | 

Tork®, marka firmy Essity, wprowadza przewodnik stworzony według filozofii kaizen. Ma on pomóc firmom we wdrażaniu kultury ciągłego doskonalenia. Kaizen to japońska teoria zarządzania, według której wszyscy pracownicy są zaangażowani w ulepszanie firmy. Przewodnik zawiera ważne informacje dla branż, które chcą zwiększyć produktywność zakładów, i jest oparty na wynikach najnowszego badania przeprowadzonego dla Tork wśród operatorów maszyn.

Przewodnik dotyczący poprawy produktywności zawiera pięć wskazówek, które pomogą wdrożyć kulturę ciągłego doskonalenia. Dzięki nim dużo łatwiej osiągnąć trwałą przewagę nad konkurencją.
Jonas Svanäng, ekspert kaizen, którego Tork zaprosił do prac nad przewodnikiem, brał udział we wdrażaniu kaizen najpierw w fabrykach Toyoty, a następnie w ponad 100 innych organizacjach na całym świecie. Dziś Jonas jest zapraszany na międzynarodowe konferencje, gdzie dzieli się swoją wiedzą.

– Celem kaizen jest ciągłe doskonalenie poprzez zmianę zachowań. Gdy firma przyjmie założenia filozofii, pracownicy zaczynają mieć wpływ na swoje miejsce pracy, a ich motywacja wzrasta – mówi Jonas Svanäng.

Operatorzy maszyn zwykle pracują najbliżej stref, w których pojawiają się problemy lub przeszkody (w kaizen “muda” oznacza stratę, odpady związane z prowadzoną działalnością – marnotrawstwo). Odgrywają więc kluczową rolę w zwiększaniu produktywności w firmie, gdyż wiedzą jakie zmiany są najbardziej potrzebne.

Ostatnie badanie Tork pokazuje, że 89% operatorów maszyn uważa, iż „poprawa nawyków związanych z konserwacją zapobiegawczą to ważny element funkcjonowania firmy”. Z kolei 87% ankietowanych twierdzi, że „konserwacja zapobiegawcza zmniejsza ilość awarii maszyn i straty czasu produkcyjnego”.*

– Chcemy pomóc firmom ulepszyć procedury konserwacji zapobiegawczej, szczególnie tym, które przechodzą na proces autonomiczny, inwestując w inteligentne i innowacyjne produkty poprawiające wydajność i zmniejszające ilość generowanych odpadów. Wiemy, że małe zmiany będące częścią filozofii ciągłego doskonalenia, mogą mieć znaczący wpływ, m.in. na jakość pracy i wysokość kosztów – podkreśla Jenny Turner, dyrektor ds. marketingu w przemyśle w Essity.

Tork oferuje szeroką gamę profesjonalnych produktów w ramach systemu Tork Performance®, które pomagają poprawić autonomiczne procedury czyszczenia w środowiskach przemysłowych. Dozowniki Tork Performance® są dostępne w wersjach z różnymi opcjami montażu, dzięki czemu można umieścić je tam, gdzie operator łatwo po nie sięgnie. W połączeniu z profesjonalnymi czyściwami Tork, przyczyniają się do utrzymania porządku w obrębie linii produkcyjnej. Aż 89% operatorów maszyn uważa, że „posiadanie w odpowiednich miejscach dozowników ze specjalistycznymi czyściwami wspiera skuteczną konserwację zapobiegawczą”.*

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak wdrożyć filozofię kaizen oraz poznać nasze wskazówki, wejdź tutaj i pobierz Przewodnik dotyczący poprawy produktywności.

*Źródło: Badanie przeprowadzone dla Tork przez firmę Psyma (lipiec 2019 r.) wśród operatorów maszyn

LinkedIn: Tork
Instagram: @Tork_Polska
Facebook: @TorkPolska


Marka Tork®
Marka Tork jest dostawcą profesjonalnych rozwiązań do utrzymania higieny dla szerokiej gamy odbiorców: od restauracji, przez służbę zdrowia, biura i szkoły po przemysł. Na rozwiązania składają się dozowniki, ręczniki i papiery toaletowe, mydła, serwetki i czyściwa kuchenne oraz przemysłowe. Dzięki wiedzy eksperckiej, funkcjonalnym produktom i polityce zrównoważonego rozwoju Tork jest liderem w swojej branży. Należąca do Essity marka Tork dostarcza rozwiązania klientom w ponad 110 krajach. Szczegółowe informacje i aktualności o nowych produktach są dostępne na stronie www.tork.pl

Essity
Firma Essity to światowy lider branży higienicznej i ochrony zdrowia, stworzona do podnoszenia jakości życia poprzez dostarczanie niezbędnych na co dzień produktów i rozwiązań. Produkty Essity są sprzedawane w około 150 krajach pod wiodącymi światowymi markami TENA i Tork oraz innymi silnymi markami, takimi jak JOBST, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda oraz Zewa. Firma Essity zatrudnia ok. 46 000 pracowników, a jej wartość sprzedaży netto w 2019 r. wyniosła ok. 129 mld koron szwedzkich (12,2 mld euro). Siedziba główna firmy mieści się w Sztokholmie (Szwecja). Firma jest notowana na sztokholmskiej giełdzie NASDAQ. Więcej informacji na www.essity.com.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *