Napędy i sterowanie
Rozwiązania firmy NORD zapewniają energooszczędność i ograniczenie ilości wersji napędów
Dostosowane do indywidualnych wymagań użytkowników koncepcje napędów oparte o rozwiązanie systemowe LogiDrive firmy NORD DRIVESYSTEMS stanowią optymalny kompromis pomiędzy wydajnością energetyczną a redukcją liczby wariantów. Szczególnie dobrze sprawdzają się w dużych projektach intralogistycznych na lotniskach i w centrach dystrybucji przesyłek, gdzie jest zainstalowanych dużo jednostek napędowych.
fot.: Konstrukcja jednostek napędowych LogiDrive firmy NORD DRIVESYSTEMS opiera się o energooszczędne silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, dwustopniową przekładnię walcowo-stożkową i dystrybutor polowy NORDAC LINK.
Firma NORD DRIVESYSTEMS tworzy indywidualnie dopasowane rozwiązania napędowe dla zastosowań intralogistycznych w oparciu o koncepcję LogiDrive – energooszczędny, przyjazny w obsłudze i standaryzowany system modułowy. Zespoły napędowe LogiDrive składają się z silnika synchronicznego o mocy znamionowej do 5,5 kW, dwustopniowej przekładni walcowo-stożkowej i przetwornicy częstotliwości NORDAC LINK montowanej w pobliżu napędu. Cały system ma budowę modułową, dzięki czemu wszystkie komponenty technologii napędowej mogą być serwisowane niezależnie. Najnowszy silnik synchroniczny IE5+ firmy NORD DRIVESYSTEMS jeszcze bardziej zwiększa efektywność energetyczną koncepcji LogiDrive i optymalizuje ograniczanie liczby wariantów stosowanych napędów.
Optymalna wydajność energetyczna i redukcja liczby wariantów
Planowanie systemu opartego o napędy zaprojektowane dla najbardziej wydajnych energetycznie punktów operacyjnych zapewnia optymalne koszty inwestycyjne i relatywnie energooszczędną pracę silników, niezależnie od ich klasy wydajności. W tym celu wiele różnych wariantów napędów musi być zarządzanych i serwisowanych przez cały okres cyklu życia systemu. Ograniczenie ilości wariantów ma na celu ekonomicznie opłacalne pokrycie zakresu wymaganych prędkości i momentu obrotowego w ramach systemu, przy użyciu jak najmniejszej ilości wersji napędów.
Na życzenie NORD zapewnia taką usługę optymalizacji dla projektów klientów. Liczbę wariantów można ograniczyć, stosując tylko jeden rozmiar motoreduktora i przetwornicy częstotliwości dla określonego zakresu prędkości i obciążeń. Taki zespół napędowy, sterowany za pomocą przetwornicy częstotliwości, pokrywa następnie wszystkie punkty pracy w przypadku niższych wymagań wydajnościowych lub innych zakresów prędkości. Jest to możliwe dzięki silnikom synchronicznym LogiDrive, które – niezależnie od obciążenia i prędkości – działają wydajnie.
Linki:
https://www.nord.com/PDF
SK 250E – NORDAC LINK
IE5+ Synchronmotoren
Media społecznościowe
LinkedIn profile: https://www.linkedin.com/company/getriebebau-nord-gmbh-&-co-kg/
LinkedIn links: @Getriebebau NORD GmbH & Co. KG
Twitter: https://twitter.com/NORD_Drive
Twitter links: @NORD_Drive
YouTube: https://www.youtube.com/user/NORDDRIVESYSTEMS
Nord Napędy sp. Z o.o.
Zakrzów 414
32-003 Podłęże
JAGLA Bartosz
Phone : +48 12 288 99 21
Fax : +48 12 288 99 11
bartosz.jagla@nord.com
Getriebebau NORD GmbH & Co. KG
Getriebebau-Nord-Straße 1
22941 Bargteheide/Hamburg
Germany
NIERMANN Jörg
Phone : +49 45 32 / 2 89 -0
Fax : +49 45 32 / 2 89 -22 53
Joerg.Niermann@nord.com
0 comments