Nowości produktowe

Kolumna kierownicza NSK zapewnia większe bezpieczeństwo kierowcy

By  | 

Firma NSK opracowała uchylno-teleskopową kolumnę kierowniczą zapewniającą wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowej konstrukcji struktury łamania poprawiającej niezawodność działania w sytuacji zderzenia. Nowy produkt jest także lżejszy, co zwiększa oszczędność paliwa i oferuje lepsze tłumienie wibracji, podnosząc komfort jazdy.

Większe bezpieczeństwo stanowiło główną podstawę projektową kolumny kierowniczej NSK, w przypadku której nowo opracowana struktura łamania redukuje rozrzut siły niszczącej o 25%. Funkcjonalność ta została osiągnięta poprzez przesunięcie struktury łamania z uchwytu mocującego na zewnętrzną osłonę wałka kolumny. W rezultacie zdolność pochłaniania siły uderzeniowej przez kolumnę aktywuje się bardziej niezawodnie w sytuacji kolizji, co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.

W nowej konstrukcji załamuje się osłona kolumny, natomiast środkowa część kolumny kierowniczej pozostaje na miejscu, dzięki czemu absorpcja siły uderzeniowej jest bardziej równomierna. Kontrastuje to z konwencjonalnymi rozwiązaniami, gdzie środkowa część kolumny została zaprojektowana tak, aby złamać się podczas uderzenia, co skutkuje bardziej niespójnym pochłanianiem siły uderzeniowej.

Kolejną istotną cechą nowej kolumny kierowniczej jest konstrukcja uchylno-teleskopowa, która umożliwia kierowcy dostosowanie pozycji kierownicy w zakresie góra-dół (pochylenie) oraz do przodu – do tyłu (teleskop). Dodatkową korzyścią oferowaną przez nowe rozwiązanie jest lepsze tłumienie drgań, dzięki czemu mniej wibracji z kół i innych elementów przenosi się przez kolumnę na kierownicę, co poprawia komfort i stabilność prowadzenia. Nowa kolumna kierownicza oferuje o 11% (7 Hz) lepsze tłumienie wibracji, które osiągnięto poprzez optymalizację konstrukcji przegubu kolumny.

Przy konstrukcji kolumny kierowniczej NSK uwzględniono również korzyści dla środowiska – nowy produkt jest o 15% (560 g) lżejszy niż standardowe alternatywy, co przekłada się na ograniczenie zużycia paliwa. Niższa waga została osiągnięta poprzez zmniejszenie liczby wymaganych komponentów, a ponadto uproszczono kształt strukturalny, przenosząc strukturę łamania na zewnętrzną osłonę wałka kolumny.

Zdj.1. Struktura łamania kolumny kierowniczej NSK jest zlokalizowana na zewnętrznej osłonie wałka kolumny


O NSK Europe
NSK Europe Ltd. jest europejskim oddziałem japońskiej firmy NSK produkującej łożyska z siedzibą w Tokio. Firma została założona w 1916 r. i zatrudnia obecnie około 31 tys. osób na całym świecie. Produkty i rozwiązania oferowane przez tego dostawcę dla firm przemysłowych i motoryzacyjnych można znaleźć wszędzie tam, gdzie wykorzystuje się elementy związane z ruchem. Oprócz prawie wszystkich typów łożysk tocznych, portfolio firmy obejmuje zespoły łożyskowe w obudowach, technologię liniową, łożyska piast kół, łożyska przekładni i silnika oraz układy kierownicze. Firma pragnie osiągnąć perfekcję we wszystkich swoich działaniach biznesowych. Jej celem jest bycie liderem w swojej branży pod względem jakości, do czego dąży poprzez ciągły proces doskonalenia, rozwoju optymalnego produktu, optymalizację procesów produkcyjnych i proklienckie nastawienie procesów obsługi.
www.nskeurope.pl


 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *